Hi,
below is a link to an official travel guide in the USA. Here you can find, besides amazing photos, information about what there is to see and do in every single state.
You can also log in on Stockholm school website and find facts about your state in NE (National Encyclopedin). Look under Tools. When looking for information, choose reliable sources... I want you to find the core, the essence of your state. There is also facts about your state on SLI.SE.
You will present your state orally on Tuesday the 3rd of May with the help of a presentation in Keynote. If you don't have the app Keynote, you must go to Mårten and get it. When your presentation is done, you will send it to me on Showbie.
Visit the USA - links to all the states - Official tourist site.
If you have language (grammar) issues, you can try to find the answer on this link: Grammar rules
Montana's Official State Website: http://www.mt.gov/. When I looked what there was to see for a kid I found easier historical information (but only in Montana, not in Georgia...)
In Wikipedia you can find the abbreviation of your state, for example Montanta = mt, Georgia = ga. Try to write www.ga.gov
Montana

Area: about 380 000 square kilometres (ranked 4th)
Population: about 1 million
Admission to Union: November 8, 1889 (became a state in the USA)
Capital: Helena
Largest city: Billings
Good Luck!
Annika
American States
Syfte och innehåll
I
arbetsområdet ska du få möjlighet att utveckla din förmåga att…
•Lär dig om olika amerikanska stater
•Lära dig ord och uttryck
•Att berätta om och visa
fakta om en stat
•Att få en mer nyanserad bild av USA
Undervisning
Arbetssätt:
•Söka information och fakta från
olika källor
•Skriva ner, förklara på engelska
nya ord och begrepp för att lära dina kamrater dessa ord
•Träna i par på att berätta om din stat
•Muntligt redovisning i liten grupp
med elever från 8A, 8B och 8C
Presentation
in Keynote. (or power
point)
•First
chart: Population , area (square
km), capital, biggest city, flag
•Second
chart: Map of
the USA
with your state marked
•Third
chart.: Map of
your state
showing for example: rivers, mountains, forests, fields, biggest cities, lakes,
ocean, neighboring states etc
•Fourth
chart: Histoy -
what year the state became a part of the United States of America and if it
played a role
in the American
War of Independence (frihetskriget)
1775-1784 and the The
Civil War (inbördeskriget)
1861-1866
•Fifth
chart: Natur and
scenery
•Natural
resources (naturtillgångar) and
main industries
•Swedish
descendants and Swedish communities
•Tourist
sights (turistattraktioner)
•Famous
people
•Popular
sports
•The
Native Americans - the biggest Indian Tribe
•At
the end make a comparison to Sweden – differences and similarities
på ett i huvudsak fungerande sätt - E
|
på ett relativt väl fungerande sätt - C
|
på ett väl fungerande sätt -A
|
|
Realia
(fakta om ett land)
|
Du berättar översiktligt (=ytligt) om några företeelser om din
amerikanska stat.
Du gör enkla jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
|
Du berättar utförligt några företeelser om din amerikanska stat.
Du gör välutvecklade jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
|
Du berättar utförligt och nyanserat några företeelser om din amerikanska
stat.
Du gör välutvecklade och nyanserade jämförelser med egna erfarenheter och
kunskaper.
|
Språklig nivå
|
Ordvalet är enkelt.
Meningarna är begripliga.
Variationen i text och tal
är enkel.
Du blandar tempus en del,
men det påverkar inte förståelsen.
Du kastar om ordföljden en
del,
|
Ordvalet är relativt
varierat och relativt tydligt. (Du använder dig t.ex. av en del synonymer och
definitioner för att inte upprepa dig.)
Meningarna är relativt
varierade. (Du varierar ibland kortare meningar med längre mer komplexa
strukturer.)
Text och tal är relativt
varierad. (Du varierar ibland fundament och håller en röd tråd.)
Du använder i huvudsak
korrekta tempusformer.
Ordföljden är i huvudsak
korrekt.
|
Ordvalet är varierat,
tydligt, nyanserat och träffsäkert.
(Du använder dig på ett
effektivt sätt av synonymer, definitioner och omskrivningar.)
Meningarna är av varierande
längd och komplexitet och fungerar väl. (Du varierar genomgående meningars
längd och komplexitet.)
Text och tal är varierad.
(Du varierar fundament och håller en röd tråd.)
Du använder genomgående
korrekta tempusformer.
Ordföljden är korrekt.
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar