Etiketter

Elevens val (1) Engelska (56) English8b (2) English9b (4) Franska (17) Idrott och hälsa (20) Läxschema (1) Matematik (7) Musik (3) NO (7) PRAO (2) Schema (1) SO (13) spanska (24) sva (2) Sva/svenska (21) Svenska/Sva (2) Veckobrev (31)

torsdag 19 januari 2017

9A svenska/sva och engelska


Vecka 4
Sv/sva: måndag, tisdag, onsdag
En: måndag, tisdag, fredag

Måndag 
Sv/sva: börja läsa om brev och e-brev
Read extensively – page 8-9: It didn’t happen to the Real Me – talk about sexual harassment. Read intensively – page 20-21: Animal Rights
Homework Friday: Animal rights      
Tisdag
.Sv/sva: börja skriv en egen text
En: Read intensively – page 20-21: Animal Rights. 

Onsdag
.
Torsdag
.
Fredag
Sv/sva: skriva klart brev eller e-brev. Skriva i word och bifoga till OneNote
Homework Friday: Animal rights. Socrative test, translation, be prepared to talk about the text in pairs and groups. 
Övrigt
Nästa vecka, vecka 5 - Krönika. Läs gärna någon krönika under helgen. 

English planning from week  to week 10

My aim (syfte), with working with these texts, is that I want to give the opportunity to learn MANY new words and expressions. I want you to succeed. What do YOU want?

Homework on Fridays:

1.      To listen and to read the text at the same time.
2.      To read the text at least three times – you must be able to remember its content
3.      To know what the words mean in both English and Swedish
4.      To know how to spell ALL the words (spell check on Socrative)
5.      To be prepared to translate a paragraph from Swedish or from English
6.      To be prepared to do a dictation

V. 3 – 16/1
Read extensively– page 18-19: The Fur Jacket – talk about animal testing
Read Theory – reading comprehension

V. 4 – 23/4
Read extensively – page 8-9: It didn’t happen to the Real Me – talk about sexual harassment
Read intensively – page 20-21: Animal Rights
Homework Friday: Animal rights           

V. 5 – 30/1
Read extensively- page 6-7: Jill’s sister’s Nose – talk about plastic surgery
Read intensively – page 24-27: Saltwater Crocodiles
Homework Friday: Saltwater Crocodiles

V. 6 – 6/2
Read extensively – page 37-39: U.S. Teens and Freedom – talk about differences between teens in Sweden and in the USA.
Read intensively – page 32-33 +118: Teenager under the Taliban
Homework Friday: Teenager under the Taliban          

V. 7 – 13/2
Read intensively – page 90-91: I have a dream – talk about why this speech was so important
Listen to the speech of Martin Luther King
Homework Friday:
I have a dream
Written assignment – compare what Martin Luther King wanted with what Malala Yousafza wanted – similarities and differences                     

V. 8 – 20/2
Bjursås onsdag och torsdag den 22-23/2
Biography about Martin Luther King – read aloud in pairs.


V. 10 – 6/3
Finish reading the biography of Martin Luther King
Homework Friday:

 Biography of Martin Luther King


Planering Sv/Sva VT 2017
Vecka 3
Övning på textgenrer: Dagbok och blogg (Reparationskurs Skriva s. 123-126)
Skriv dagbok om en dag
Vecka 4
Textgenrer: Brev och E-brev (Reparationskurs s. 127-129)
Uppgift 1, uppgift 2 om du hinner
Vecka 5
Textgenrer: Krönika (Rep-kurs s. 133-136)
Vecka 6
Texgenrer: Berätta en historia (Rep-kurs s. 137-146)
Exempeltexter om övning 1
Muntlig paruppgift om övning 2
Välj en av uppgifterna s. 144-145 och skriv en egen berättelse. Använd planeringsblad.
Vecka 7
Göra klart berättande text
Textgenre: Recension, enbart läsa faktablad ( s. 159-160)
Textgenre: Insändare (s. 186-190)
Välj en av uppgifterna s. 189 att skriva egen insändare om
Vecka 8
Göra färdigt recension
Vecka 9
Sportlov
Vecka 10
Göra skrivuppgift gammalt NP
Vecka 11
NP onsdag och fredag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar